Otthoni tanulás - levél (2020.03.19.)

Kedves Szülők!

 

Ebben a levélben igyekszem tájékoztatást nyújtani arról, hogy az eltelt négy napban milyen lépéseket tettünk a digitálisan támogatott otthoni tanulás érdekében, ill. milyen problémák, feladatok megoldásán dolgozunk.

 

  1. A tanulás megszervezésének egységes keretrendszere a Google Classroom felülete lesz. A tanárkollégák ezen belül létrehozták és létrehozzák a virtuális csoportokat, ahová a diákoknak be kell jelentkezniük. A felület használatát sokan mi is most tanuljuk, az Önök és a fiúk türelmét is kérjük az ügyetlenkedéseink miatt. A tanárkollégák csak ezen a felületen keresztül küldhetnek feladatokat a káosz megelőzése érdekében.
  2. Az első hét tapasztalata sokféle. Sok családban az otthon maradó testvérek napirendjének megszervezése okoz nehézséget: kis lakás, kevés használható digitális eszköz, eltérő iskolai keretrendszerek, különféle tanári kérések. Más családokban esetleg az a probléma, hogy kevés értelmes iskolai feladat érkezik, unatkoznak a fiúk.

Arra törekszünk, hogy az iskola által kért feladatok ne súlyosbítsák a járványhelyzetet, hanem segítsék a családokat abban, hogy a fiúk értelmes tevékenységhez jussanak. Ebben a helyzetben nagyon fontos a visszacsatolás, hogy lássuk, hol kell belenyúlni a rendszerbe: sok a feladat vagy kevés; vagy a mennyiség jó lenne, csak nincs megfelelő eszköz vagy internetkapcsolat. Kérem, hogy bátran jelezzék nehézségeiket vagy javaslataikat a

visszajelzes@budapest.piarista.hu emailcímen. Nem ígérem, hogy minden azonnal megoldódik, de igyekszünk segíteni.

          3. A tanári kar szabályokat alakított ki a közös működésre, ezek közül a fontosak:

  • 09.00-14.00 között igyekszünk az órarendhez igazodni, olyan módon, hogy az órarendben lévő órák időpontjában szervezhetnek a tanárok online kontaktórákat. Ez csak lehetőség, sem tanárnak, sem diáknak nem kötelező, de ha megoldható, mindenképpen érdemes ezekhez kapcsolódni. Az 1. és 7. órák átszervezésével a jövő héten foglalkozunk majd.
  • Mindenki által elvégezhető, jól körülírt és időben is meghatározott minimális feladatokat szeretnénk előírni, mellé sok-sok értelmes szorgalmi feladattal azoknak, akik ezekkel már készen vannak és unatkoznak. (Nagyon nagyok a különbségek most a fiúk tanulási lehetőségei között.) Egyelőre biztosan előfordulnak aránytalanságok, ezért fontos a visszajelzés.
  • A jövő héten az osztályfőnök kollégák már jelezni fogják, ha a fiúk valamiért nem kapcsolódnak az iskolai tevékenységekhez.
  • A hétvégén nem küldünk tananyagot, a szombat-vasárnap a pihenésé.

4. Fontos lenne, hogy ebben a nehéz helyzetben a fiúk kialakítsanak a hétköznapokra valamiféle napirendet. Ezt nehéz központilag megalkotni, hiszen sokféle körülmények között élnek a családok, a hetedikeseknek és a végzős évfolyamnak is más lehet megfelelő. Fontos, hogy erről beszélgessünk a családban; a piarista közösség tagjai - diákok, szülők, tanárok – kérhetnek ebben egymástól tanácsot.

 

Néhány ajánlást ideírok a fiúknak, hátha segítség lehet, semmi sem kötelező:

  • Minden hétköznapon 08.45-től reggeli imát tartunk, ami online követhető. Ez jó indítása lehet a napnak.
  • Próbálj értelmesen osztozni a gépeken a testvéreiddel.
  • Legyen ideje a testmozgásnak napodban.
  • Ne ülj egész nap a gép előtt, legyenek értelmes offline tevékenységeid.
  • Határozd meg a napodban az iskolai feladatok idejét (pl. 4x45 perc) vagy inkább pomodoro módszerrel:

https://dolgozzmagadon.blog.hu/2017/03/29/a_pomodoro_idogazdalkodasi_modszer

  • Az otthoni munkába is próbálj életkorodnak megfelelően bekapcsolódni, segítsd testvéreid tanulását: a szüleid is dolgoznának.
  • Vezess egyszerű tanulási naplót: milyen tárgyból mit csináltál, mennyi ideig – erre a szüleid is vethetnek egy pillantást este - péntek délután küldd el az osztályfőnöködnek.
  • Osztályodban hozzatok létre tanulópárokat vagy 3 fős kiscsoportokat a digitálisan kevésbé képzett, tanulásban, feladatokban leszakadó emberek számon tartása, megsegítése érdekében.
  • Tervezd meg az aznapi tanulásodat (mikor mit, leírva egy papírra, asztal szélére kitéve) nyilvános legyen, szólhatsz pl. ha a terv ütközik a testvéredével stb.
  • Beszélgetés, kommunikáció az osztályon belül, más barátokkal: maradj közösségben legalább virtuálisan.
  • Figyeljünk az online játék veszélyére: ebből ne legyen több most sem, mint máskor, és rossz ez, ha nincsen tekintettel a másik család, osztálytárs idejére, és behúzzák őket és téged a hosszú és eléggé beszippantó játékokba.

 

Kedves Szülők! Köszönjük figyelmüket és támogatásukat. Kérem, figyeljék a honlapot, s bátran jelezzenek vissza a megadott e-mail címen.

A jövő hét folyamán igyekszünk további segítséget adni az otthoni tanulás megszervezéséhez.

 

Tisztelettel:

 

Horváth Bálint igazgató

 


Itt is olvasható: 2020_03_19_szuloi-level.pdf (572 kB)

 

Részletek
Közzétéve: 2020.10.07.

Naptár
Aktuális | Kovetkező események

Design: Unicial Program: Florka