Otthoni tanulás - levél (2020.03.19.)
Kedves Szülők!
Ebben a levélben igyekszem tájékoztatást nyújtani arról, hogy az eltelt négy napban milyen lépéseket tettünk a digitálisan támogatott otthoni tanulás érdekében, ill. milyen problémák, feladatok megoldásán dolgozunk.
- A tanulás megszervezésének egységes keretrendszere a Google Classroom felülete lesz. A tanárkollégák ezen belül létrehozták és létrehozzák a virtuális csoportokat, ahová a diákoknak be kell jelentkezniük. A felület használatát sokan mi is most tanuljuk, az Önök és a fiúk türelmét is kérjük az ügyetlenkedéseink miatt. A tanárkollégák csak ezen a felületen keresztül küldhetnek feladatokat a káosz megelőzése érdekében.
- Az első hét tapasztalata sokféle. Sok családban az otthon maradó testvérek napirendjének megszervezése okoz nehézséget: kis lakás, kevés használható digitális eszköz, eltérő iskolai keretrendszerek, különféle tanári kérések. Más családokban esetleg az a probléma, hogy kevés értelmes iskolai feladat érkezik, unatkoznak a fiúk.
Arra törekszünk, hogy az iskola által kért feladatok ne súlyosbítsák a járványhelyzetet, hanem segítsék a családokat abban, hogy a fiúk értelmes tevékenységhez jussanak. Ebben a helyzetben nagyon fontos a visszacsatolás, hogy lássuk, hol kell belenyúlni a rendszerbe: sok a feladat vagy kevés; vagy a mennyiség jó lenne, csak nincs megfelelő eszköz vagy internetkapcsolat. Kérem, hogy bátran jelezzék nehézségeiket vagy javaslataikat a
visszajelzes@budapest.piarista.hu emailcímen. Nem ígérem, hogy minden azonnal megoldódik, de igyekszünk segíteni.
3. A tanári kar szabályokat alakított ki a közös működésre, ezek közül a fontosak:
- 09.00-14.00 között igyekszünk az órarendhez igazodni, olyan módon, hogy az órarendben lévő órák időpontjában szervezhetnek a tanárok online kontaktórákat. Ez csak lehetőség, sem tanárnak, sem diáknak nem kötelező, de ha megoldható, mindenképpen érdemes ezekhez kapcsolódni. Az 1. és 7. órák átszervezésével a jövő héten foglalkozunk majd.
- Mindenki által elvégezhető, jól körülírt és időben is meghatározott minimális feladatokat szeretnénk előírni, mellé sok-sok értelmes szorgalmi feladattal azoknak, akik ezekkel már készen vannak és unatkoznak. (Nagyon nagyok a különbségek most a fiúk tanulási lehetőségei között.) Egyelőre biztosan előfordulnak aránytalanságok, ezért fontos a visszajelzés.
- A jövő héten az osztályfőnök kollégák már jelezni fogják, ha a fiúk valamiért nem kapcsolódnak az iskolai tevékenységekhez.
- A hétvégén nem küldünk tananyagot, a szombat-vasárnap a pihenésé.
4. Fontos lenne, hogy ebben a nehéz helyzetben a fiúk kialakítsanak a hétköznapokra valamiféle napirendet. Ezt nehéz központilag megalkotni, hiszen sokféle körülmények között élnek a családok, a hetedikeseknek és a végzős évfolyamnak is más lehet megfelelő. Fontos, hogy erről beszélgessünk a családban; a piarista közösség tagjai - diákok, szülők, tanárok – kérhetnek ebben egymástól tanácsot.
Néhány ajánlást ideírok a fiúknak, hátha segítség lehet, semmi sem kötelező:
- Minden hétköznapon 08.45-től reggeli imát tartunk, ami online követhető. Ez jó indítása lehet a napnak.
- Próbálj értelmesen osztozni a gépeken a testvéreiddel.
- Legyen ideje a testmozgásnak napodban.
- Ne ülj egész nap a gép előtt, legyenek értelmes offline tevékenységeid.
- Határozd meg a napodban az iskolai feladatok idejét (pl. 4x45 perc) vagy inkább pomodoro módszerrel:
https://dolgozzmagadon.blog.hu/2017/03/29/a_pomodoro_idogazdalkodasi_modszer
- Az otthoni munkába is próbálj életkorodnak megfelelően bekapcsolódni, segítsd testvéreid tanulását: a szüleid is dolgoznának.
- Vezess egyszerű tanulási naplót: milyen tárgyból mit csináltál, mennyi ideig – erre a szüleid is vethetnek egy pillantást este - péntek délután küldd el az osztályfőnöködnek.
- Osztályodban hozzatok létre tanulópárokat vagy 3 fős kiscsoportokat a digitálisan kevésbé képzett, tanulásban, feladatokban leszakadó emberek számon tartása, megsegítése érdekében.
- Tervezd meg az aznapi tanulásodat (mikor mit, leírva egy papírra, asztal szélére kitéve) nyilvános legyen, szólhatsz pl. ha a terv ütközik a testvéredével stb.
- Beszélgetés, kommunikáció az osztályon belül, más barátokkal: maradj közösségben legalább virtuálisan.
- Figyeljünk az online játék veszélyére: ebből ne legyen több most sem, mint máskor, és rossz ez, ha nincsen tekintettel a másik család, osztálytárs idejére, és behúzzák őket és téged a hosszú és eléggé beszippantó játékokba.
Kedves Szülők! Köszönjük figyelmüket és támogatásukat. Kérem, figyeljék a honlapot, s bátran jelezzenek vissza a megadott e-mail címen.
A jövő hét folyamán igyekszünk további segítséget adni az otthoni tanulás megszervezéséhez.
Tisztelettel:
Horváth Bálint igazgató
Itt is olvasható:
2020_03_19_szuloi-level.pdf (572 kB)
Aktuális hírek

Boldog karácsonyt kívánunk
Adventi időszakunk és karácsonyi ünnepélyeink képes beszámolójával kívánunk áldott karácsonyt minden hozzánk kapcsolódó családnak és közösségnek.
2025. december 19.

Néhány gondolat az MCC és Oktatási Hivatal által készített gimnáziumi rangsorhoz
Az új gimnáziumi rangsor részterületeinek értelmezése és indikátorainak elemzési szempontjai.
2025. december 16.
