Google Classroom protokoll

Diákoknak -
2020_03_24_google_classroom_protokoll_diakoknak.pdf (427 kB)

Tanároknak -
2020_03_24_google_classroom_protokoll_tanaroknak.pdf (412 kB)

***

Ide is másoljuk.

TANÁROKNAK

  •  Ha feladatot adsz, a határidőket úgy add meg, hogy valamelyik, az órarendben lévő valamelyik órádig tartson. A diákok többsége jobbnak tartja az esti, késő délutáni határidőket, mert amikor reggel belép, látja, hogy a nap folyamán mit kell elvégeznie. 21.00 utáni határidőt ne adjunk lehetőleg, ne legyenek a diákok online az éjszakában.
  • A feladatoknál a határidő meghatározásánál légy tekintettel a tartományi ajánlásban szereplő 3 napos időtartamra. A diákok visszajelzéseiből látszik, hogy szerencsésebbek és követhetőbbek is pl. a hétfőtől csütörtökig majd csütörtöktől hétfőig kiadott feladatok. Természetesen hosszabb határidő adható.
  • Tüntesd fel, hogy előreláthatóan mennyi időt vesz igénybe a feladat. A diákok vissza is jelezhetik, hogy mennyi időbe telt nekik. 
  • Ha feladatokat adsz, akkor azokat egy csomagban tedd fel és küldd ki. Nem tudják követni a diákok, ha egy nap kétszer-háromszor érkezik utasítás, feladat ugyanahhoz az órához. Lehetőleg ne módosítsd később, kavarodás lesz.
  • A feladatokhoz rendelj határidőket. Ha nem így teszel, akkor a “Teendők” menüpontban és “Naptár” menüben sem jelennek meg a diákok felületén. A határidővel nem rendelkező anyagokat nehezen tudják priorizálni. (Magába a feladatba is érdemes beleírni a határidőt esetleg.)
  • Ha több feladatot adsz ki egyszerre, és fontos azok sorrendje, akkor számozd meg a feladatokat! 
  • A feladatokat lehetőleg az aznapi órarendi órád előtt reggel (pl. 08.00) vagy még előző este küldd el, hogy azoknak a diákoknak, akik az órarendjüket figyelik, legyen esélyük pl. a reggeli ima után belépve átlátniuk az aznapi teendőiket. Ne az órád idejében küldd, vagy utólag! Természetesen a feladatok nem erre az órádra, hanem 3 napos határidővel érvényesek. (lásd 2-es pont.)
  • Közöld a diákokkal, hogy a beadott feladat végleges, csak egyszer beadható, vagy addig javíthat rajta, beadhatja újra is, amíg megfelelő nem lesz.
  • Küldj több offline feladatot, ha teheted. Minél többet! (Sok diák napi 8-10 órát ül most a gép előtt.)
  • Szerencsés, ha könnyen áttekinthető eredményt kérsz (pl. befényképezett füzet).
  • Valós idejű feladat: (pl. “dolgozat” 11-kor kiadom, 12-re beadod) nagyon kérdéses: mobilon nem tud gépelni, stb. Mindenképp érdeklődj a nehézségekről és jóval előre jelezd, ha ilyet szervezel.
  • A Krétában a “Házi feladat”-hoz másold át a kiadott feladatot.  (10 másodperc) Így követhetőbb, hogy melyik órához mi tartozik, Neked is; a vezetőségnek is, a szülők is megnézhetik. (Ha ezt nem bírod, az órádat akkor is írd be.)
  • Az online óra (max. 30 perc!) segít a diáknak a kapcsolódásban, motivációban. A tanár személyessége nélkül sok diáknak nehéz bekapcsolni a gépet és nekikezdeni a feladatoknak.
  • Az online óra vagy személyes online konzultáció  időpontját jelezd előre 2-3 nappal, és mindenképpen tedd bele a Google Classroom naptárába a zoom linkjével együtt, hogy lássák előre a diákok. 
  • Volt nagyobb diák, aki említette, hogy az önálló kutatást, keresgélést igénylő feladatoknak jobban örül, aminek egy prezentáció vagy esszé a vége: ha érdekes a téma, ezzel szívesen foglalkozik. Ha adsz nekik néhány forrást, akkor ezt tudod irányítani. Legyen minimumprogram és ehhez kapcsolódó szorgalmi lehetőség.
  • Ha projektfeladatot adsz hosszú határidővel, akkor legyenek benne részfeladatok, részhatáridőkkel. A hosszú határidővel adott nagyobb mennyiségű feladatnak az utolsó pillanatban fognak nekilátni.

 

DIÁKOKNAK

 A nap kezdetén a  “Teendők” menüpontban meg tudod nézni, hogy milyen feladatokat kell még elvégezned. Itt csak a feladatokat látod, a feltöltött tananyagokat, segédanyagokat és kérdéseket nem. Kattints a Naptárra is: ez emlékeztet a határidőidre!

A Google Naptárban látod 2-3 nappal előre, ha lesz online megtartott tanóra vagy konzultációs lehetőség.

Érdemes még reggel belépni azokba a virtuális tantermekbe, amelyek a rendes órarended szerint következnének. Minden tanári bejegyzést nézz meg, ami reggelre érkezett! (Ne csak az aznapi órarend szerinti kurzusokat).

Mindig a  kiadott feladat alatt írj Kurzusmegjegyzést (ezt mindenki látja), ha közérdekű kérdésed van, és Privát megjegyzést (ezt csak tanár látja), ha személyes problémád. Ne a Fal-ra stb.! A válaszok ugyanott érkeznek majd. Szívesen veszik tanáraid a segítő visszajelzést a tervezett idővel, feladatok nehézségével kapcsolatban.

Személyes csevegésre, egymásnak üzengetésre ne a Classroomot használd, mert nagyon terhelő, áttekinthetetlenné válik, itt csak a tananyaggal kapcsolatosan üzenj, csak ha szükséges! 

A feladatokat ne az emailekből keresd, hanem a Classroom felületéről!

A Google Classroom használatában segíthet az alábbi videó: https://www.youtube.com/watch?v=AwekqS1bn24

Az osztálytársakkal való virtuális találkozáshoz jó a zoom.us program. Használatában segít az alábbi video:

A Google Classroom magyar nyelvűvé alakítható a következő beállítással: 

  • “Google-fiók kezelése” panel
  • “Adatok és személyre szabás” panel // Nyelv 

 A Google Classroom gmailes értesítései kikapcsolhatóak a következő beállítással:

  • Beállítások (baloldalt, 3 vonal)
  • Kurzusértesítések - minden kurzusnál külön beállítható

Érdemes letölteni a Google Classroom appot: mutatja a határidőket, segít az eligazodásban

 

 

Részletek
Közzétéve: 2020.10.07.

Naptár
Aktuális | Kovetkező események

Design: Unicial Program: Florka